/10
★★★★★
basée sur 360 avis publiés
★★★★★
basée sur 360 avis publiés
Derniers avis clients
5
/5
★★★★★
Un an déjà, je choisissais mes 1ers harmonicas Yonberg pour leur ergonomie. Depuis, je les aime pour la chaleur et la qualité de leur son, j'apprécie aussi la rapidité des livraisons et l'accueil chaleureux téléphonique en cas de besoin. Ce sont de beaux et bons harmonicas qui, malgré leur prix, sont dans le cadre d'un bon rapport qualité/prix.
Josiane E.
Le
suite à un achat du 05/09/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre commentaire qui nous fait très plaisir. Nous sommes heureux que vous appréciez vos harmonicas ainsi que notre service. Bien à vous, l'équipe Yonberg.
5
/5
★★★★★
Enfin un harmonica de pointe , bien pensé et réussi au niveau conception, ergonomie, et choix des matériaux ; Ça change en bien mieux que les harmonicas courants . Ensuite , le meilleur : j' adore le timbre donné par les modèles titanium , leur facilité de jeu sur toute la gamme , et surtout dans ls aigus, le débit d' air très facile à produire , pas besoin d' un énorme souffle , les altérations se font sans problèmes. Le démontage est un jeu d' enfant . Le prix est justifié car il est au dessus du lot , même des harmonicas préparés , que j' ai pu utiliser ; Je trouve aussi l' embouchure excellente . En somme , un vrai régal à jouer . Enfin un vrai instrument de musique ; qui m' a très agréablement surpris . J 'avais utilisé beaucoup de modèles différents . Si cela peut vous aider dans votre choix ....
Edgard K.
Le
suite à un achat du 04/09/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Mille mercis pour votre commentaire, il nous va droit au cœur!
5
/5
★★★★★
Parfait
Loic C.
Le
suite à un achat du 28/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Depuis plusieurs années notre association utilise environ une soixantaine d'Harmonicas Yonberg sans problème majeur. La qualité, le design et la durabilité des matériaux utilisés ( inox, titane , composites alimentaire etc.) . A notre avis, cet harmonica Français, rempli toutes les cases pour faire partie de la panoplie d'un grand nombre d'Harmonicistes débutants, amateurs ou professionnels. Harmonicalement J2C ou
Jean-claude C.
Le
suite à un achat du 30/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup Jean-Claude pour votre avis! C'est toujours un plaisir d'avoir de vos nouvelles!
5
/5
★★★★★
Très satisfait de mon achat, excellente prise en main, beaucoup plus de facilité pour jouer de l'instrument que mon précédent modèle d'une autre marque. Merci à l'équipe pour ses précieux conseils (harmonica acheté sur place à THONES)
André H.
Le
suite à un achat du 28/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis, nous sommes très contents que votre harmonica vous plaise!
5
/5
★★★★★
La qualité est parfaite de même que la sonorité! Je suis pleinement satisfait!
Georges P.
Le
suite à un achat du 17/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis! Nous sommes ravis que votre harmonica vous plaise!
5
/5
★★★★★
Les lames titane sont super réactives . excellente qualité
Ibrahim A.
Le
suite à un achat du 18/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis 🙂
5
/5
★★★★★
Très content de mon achat bien que ce soit assez cher. Je verrai la durée. Sonorité agreable
Daniel B.
Le
suite à un achat du 21/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis, nous sommes très contents que votre harmonica vous plaise!
5
/5
★★★★★
Service client sympathique et professionnel, harmonicas très bien faits et très innovant avec un son superbe. Je recommande absolument !
Pierre-jérôme L.
Le
suite à un achat du 18/08/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Mille mercis!
5
/5
★★★★★
Commande préparée et reçue rapidement. Très bon matos, j'adore. Merci
Erwan L.
Le
suite à un achat du 31/07/2023
5
/5
★★★★★
Excellent Harmonica, très facile pour un débutant. J'adore,
Benoit L.
Le
suite à un achat du 31/07/2023
3
/5
★★★☆☆
Acheté pour essayer et compléter ma collection. Le design est très sympa mais j ai un soucis avec le troisième trou qui émet une vibration anormale de temps à autre a la note soufflée. J ignore si c est la lamelle du troisième trou ou si celle ci fait vibrer une autre partie... d où seulement 3 étoiles...
Yoann P.
Le
suite à un achat du 27/07/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci pour votre avis. Nous vous espérons satisfait du service après-vente que vous avez reçu suite à ce désagrément.
5
/5
★★★★★
Bon accueil téléphonique . Commande et envoi respectés Après avoir acheté 7 Harmonicas Storm D2 je viens d'acquérir 1 harmonica typhoon titanium. meilleure tonalité et les lames sont moins sollicitées (salive) , souffle plus fuide, donc pas d'entretien pour l'instant. J'éspère pouvoir à l'avenir, en acquérir d'autres l'instant inexistant.
Jacques C.
Le
suite à un achat du 10/07/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis, nous sommes très contents que votre harmonica vous plaise!
3
/5
★★★☆☆
Bon concept mais des problèmes de solidités
Patrick G.
Le
suite à un achat du 20/07/2023
5
/5
★★★★★
Du temps pour répondre à mes questions avec gentillesse et patience!. Merci beaucoup
Lydie C.
Le
suite à un achat du 20/07/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Parfait !
Philippe P.
Le
suite à un achat du 10/07/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Superbes harmonicas !!!!
Sylvie B.
Le
suite à un achat du 06/07/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Les Yonberg sont tres precis et le tonalite est brilliant. Ils sont un peu fragile. C'est certain que je suis un joueur tres rapide et intense,mais trois fois les lames on briser. Mais par rapport au structure et le son,je suis extremement content.
Jim Z.
Le
suite à un achat du 06/07/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
J'ai déjà répondu longuement pour exprimer au prés de la société. Je suis enchanter par ces instruments à tous les niveaux, musical mais aussi la matière, la forme, la réponse des notes et le son. La livraison a été suivie ce qu'un client recherche, être informer de l'avancement de son colis . je recommande bien évidement !!! Merci Yonberg
Frederic P.
Le
suite à un achat du 29/06/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Mille mercis pour votre avis, nous sommes ravis que vous soyez content de vos harmonicas!
5
/5
★★★★★
Tip top
Pierre-auguste B.
Le
suite à un achat du 28/06/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Bonne tonalité, bonne prise en main, bonne mise en bouche.
Gilles B.
Le
suite à un achat du 16/06/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
4
/5
★★★★☆
Service rapide, Harmonica top et conforme à la commande et aux attentes. Petite réserve sur la fixation du tournevis dans le boitier.
Olivier F.
Le
suite à un achat du 05/06/2023
5
/5
★★★★★
Très satisfait de la qualité des harmonicas et du service👍
Jean-marc B.
Le
suite à un achat du 01/06/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
EXCELENT
Christian M.
Le
suite à un achat du 20/05/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Tout est ok
Anne-laure C.
Le
suite à un achat du 29/05/2023
5
/5
★★★★★
I am very happy with my typhoon titanium. A beautiful harmonica.
Sylwia & Leo F.
Le
suite à un achat du 17/05/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Thanks a lot Leo! lots of love to both of you.
1
/5
★☆☆☆☆
This is a very expensive Harmonica on which the finishing is pretty dire. The sound quality is fine, though nothing special. But, I'd expect the plastic comb not to have had injction mould remains hanging off of the back of it (it had simply not been finished, same applies to the plastic case and the mini screwdriver). Furthermore, the service standards at Yonberg leave a lot to be desired. I had an issue with the shipment and they could not have been less helpful if they had tried. In fact, they made claims about it having arrived in my home country, that turned out not to be true, That was because thier shipper had lied to them and said the package had been shipped. But when I discovered the package was still sitting in France and pointed it out to them, the person dealing with my complaint was extremely rude. I mentioned having bought harmonicas from an alternative source in France and they had arrived within 4 days. This individual was very disparaging about that manufacturer, made implide racist remarks hinting that because their products were made in China, they must be poor quality, which is just wrong. I will never buy from this company again, because the product is expensive and very average and if teh person I dealt with is anything to go by, the people there are rude, ignorant and anti Chinese.
Matthew H.
Le
suite à un achat du 30/04/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Dear Matthew,
We understand your dissatisfaction regarding the delivery time. However, we cannot leave your comment unanswered and without explanation for these who will read it.
We received your order on April 30th and shipped it on May 2nd, May 1st being a public holiday in France.
Unfortunately, the french postal services seem to have had a lot of delay in its delivery service at this precise moment. We cannot be responsible for this.
We appologized several times. We called the french postal services to learn more about the delivery date. We proposed you to wait a few more days and to send you a new harmonica for free in case you didn't receive the first one you ordered.
In no way we are racist or anti-chinese at Yonberg. People who know us personaly will be amused by your remark. We know how to appreciate the quality of products made in China. You reproached us for the too high prices of our harmonicas. Our words were simply to remind you of the difference of the production costs between a product made in China and another made in France. It is impossible for us to align our selling prices with those of companies producing in Asia. We really do apologize if it was misunderstood.
Regarding the tone used in the response to your first email, it corresponds to the one you yourself used during your first complaint... which was rather agressive, with very strong words and capital letters...
We quote :
"Dear Yonberg,
WHERE IS MY ORDER?
This is my first order with Yonberg and I am so far, deeply unimpressed.
The below email says you've finished processing my order. Indeed, the subject line says it's complete. I can tell you though, this order is far from complete and will only be so, when it is in my hand.
Are you happy with this situation?
I'd intended to try out your product with a view to buying a full set. But if this is the way you treat your customers, I shan't be bothering to buy from you ever again and my online review will warn others as to why.
This is DIABOLICAL service and you should be ashamed of yourselves for collecting a pay check at the end of the month.
I've purchased harmonicas from very many different vendors, and you are singularly the worst for customer service by a long long way. As it stands, I have spent 163 Euros with you and have zero to show for it.
The fact that you don't even bother to acknowledge emails or reply AT ALL speaks volumes about what kind of company you are.
Disgraceful.
Sincerely,".
You finally received your harmonica on May 25, which is, certainly, far too long. And you were right, your parcel arrived in Malaysia on May 17th. It was difficult for us to get the correct information from the postal services. But you have certainly been able to check the shipping date of May 2nd on the shipping label proving our good faith.
Finally, we are very sorry that your instrument does not suit you but hope that you will still play with it from time to time.
Best regards,
Lauriane
We understand your dissatisfaction regarding the delivery time. However, we cannot leave your comment unanswered and without explanation for these who will read it.
We received your order on April 30th and shipped it on May 2nd, May 1st being a public holiday in France.
Unfortunately, the french postal services seem to have had a lot of delay in its delivery service at this precise moment. We cannot be responsible for this.
We appologized several times. We called the french postal services to learn more about the delivery date. We proposed you to wait a few more days and to send you a new harmonica for free in case you didn't receive the first one you ordered.
In no way we are racist or anti-chinese at Yonberg. People who know us personaly will be amused by your remark. We know how to appreciate the quality of products made in China. You reproached us for the too high prices of our harmonicas. Our words were simply to remind you of the difference of the production costs between a product made in China and another made in France. It is impossible for us to align our selling prices with those of companies producing in Asia. We really do apologize if it was misunderstood.
Regarding the tone used in the response to your first email, it corresponds to the one you yourself used during your first complaint... which was rather agressive, with very strong words and capital letters...
We quote :
"Dear Yonberg,
WHERE IS MY ORDER?
This is my first order with Yonberg and I am so far, deeply unimpressed.
The below email says you've finished processing my order. Indeed, the subject line says it's complete. I can tell you though, this order is far from complete and will only be so, when it is in my hand.
Are you happy with this situation?
I'd intended to try out your product with a view to buying a full set. But if this is the way you treat your customers, I shan't be bothering to buy from you ever again and my online review will warn others as to why.
This is DIABOLICAL service and you should be ashamed of yourselves for collecting a pay check at the end of the month.
I've purchased harmonicas from very many different vendors, and you are singularly the worst for customer service by a long long way. As it stands, I have spent 163 Euros with you and have zero to show for it.
The fact that you don't even bother to acknowledge emails or reply AT ALL speaks volumes about what kind of company you are.
Disgraceful.
Sincerely,".
You finally received your harmonica on May 25, which is, certainly, far too long. And you were right, your parcel arrived in Malaysia on May 17th. It was difficult for us to get the correct information from the postal services. But you have certainly been able to check the shipping date of May 2nd on the shipping label proving our good faith.
Finally, we are very sorry that your instrument does not suit you but hope that you will still play with it from time to time.
Best regards,
Lauriane
5
/5
★★★★★
Réception de la commande rapidement. Très satisfait de l'harmonica.
Dominique S.
Le
suite à un achat du 16/05/2023
Réponse de Yonberg Harmonica
Le
Merci beaucoup pour votre avis!
5
/5
★★★★★
Great quality, fast delivery.
Andre H.
Le
suite à un achat du 07/05/2023
5
/5
★★★★★
Excellent
Michel D.
Le
suite à un achat du 06/05/2023